Kysymykseen, mitä on asiakastyytyväisyys, on vastauksia yhtä paljon kuin asiakkaita - saattaapa saman henkilön vastaus jopa muuttuakin tietyssä hetkessä tilanteen mukaan. Kirjallisuuden teoriaviidakko on lisäksi täynnä asiakastyytyväisyyteen liittyviä oppeja: tarve, tarpeen tyydyttäminen, palveluodotukset, totuuden hetki, koettu laatu, uskollisuus.
Meille totuuden hetki on jatkuvaa. Vaikka vuokralaisellamme ei olisi tarvetta muutoksiin, pyrimme ylläpitämään toimivaa kokonaisuutta.
Loppujen lopuksi asiakastyytyväisyys on yksilöllistä, ja jokainen kokee asiat eri tavalla. Yleensä tyytyväisyys tai tyytymättömyys on selkeästi kuvailtavissa, kuten loppuvuodesta 2013 tehty asiakastyytyväisyyskyselymmekin kertoo. Toisinaan taas pitää keskustella pidempäänkin, jotta löytyy yhteinen sävel ja ratkaisu.
Tulenkin olemaan yhteydessä kaikkiin vuokralaisiimme tämän kevään ja kesän aikana. Haluan tietää, mitä teille kuuluu ja luoda helpot sekä luottamukselliset välit. Kohtaaminen ja keskustelu toivottavasti helpottavat entisestään vuorovaikutusta, joka on avain asioiden eteenpäin viemiseen.
Kaikki ei ehkä tapahdu hetkessä, mutta toimeen tartutaan varmasti.
Julia Teräväinen
Turun Teknologiakiinteistöjen asiakasvastaava
Nähdään täällä toimistolla!?