Oletko koskaan miettinyt, miksi mainoksissa esiintyy eläimiä, miksi rahaa kerätään juuri lastensairaalalle tai miksi joku ostaa satojen tuhansien hintaisen auton? Mitä tekemistä eläimillä on esimerkiksi rahoituslaitosten kanssa, miksei rahaa kerätä alkoholistien sairaalalle tai mitä järkeä on maksaa autosta kymmenkertaisia summia enemmän kuin vastaava toista merkkiä oleva auto maksaa?
Koska ihmiset tekevät päätöksiä siksi, että ne tuntuvat oikeilta tai hyviltä.
Samasta syystä kaikkea Turun Teknologiakiinteistöjen toimintaa ohjaa ajatus, että tunne johtaa toimintaan. Pelkällä rahalla mitattuna ei ole välttämättä järkevää investoida suuria summia ravintolatiloihin, suunnitella Kupittaanpuiston laajenemista Turku Science Parkiin tai teettää seinämaalausta ElectroCityyn (tästä lisää myöhemmin), mutta ihmisten tunteisiin ja sitä kautta koko Turku Science Parkin haluttavuuteen nämä asiat vaikuttavat olennaisesti.
Meille toimitilat eivät ole pelkkiä seiniä eikä kaupunginosa ainoastaan paikka kartalla. Me haluamme tarjota asiakkaillemme ympäristön, jossa viihdytään sekä yhteisön, jossa ihmiset saavat tukea ja ideoita toinen toisiltaan ja jossa visionäärit haluavat kasvaa yksinyrittäjistä isoiksi.
Sen sijaan, että verhoaisimme toimintamme söpöillä koiranpennuilla, haluamme muuttaa asioita ihan oikeasti – tehdä Turku Science Parkista itsestään sen koiranpennun, joka vetoaa jokaiseen ja herättää tunteita.
Hei vaan päälle liimatut mielikuvat, tervetuloa todellisuus!
Terhi Raitanen
Turun Teknologiakiinteistöjen markkinointi- ja viestintävastaava
Koira - joskaan ei pentu - Turku Science Parkissa.