Mihin asioihin Teknologiakiinteistöjen asiakkaat ovat tyytyväisiä? Entä mihin kaivataan parannusta? Muun muassa näitä asioita tutkittiin syksyllä 2024 toteutetussa asiakastyytyväisyyskyselyssä.
Teknologiakiinteistöjen asiakkaille tehtiin jälleen viime syksynä asiakastyytyväisyyskysely, jonka toteutti KTI Kiinteistötieto. Kysely on osa KTI:n asiakastyytyväisyysvertailua, jossa tutkittiin 25 kiinteistösijoitusyhtiön toimitila-asiakkaiden tyytyväisyyttä vuokranantajaansa. Kyselyyn vastasi 107 Teknologiakiinteistöjen asiakasta, ja kyselyn vastausprosentti Teknologiakiinteistöjen asiakkaiden keskuudessa oli 53.
– Olemme todella kiitollisia kaikille vastaajille. Totta kai toivoisimme toki, että vastausprosentti saataisiin korkeammaksi, sillä kyselyyn vastaamalla asiakkaamme pystyvät suoraan vaikuttamaan toimintaamme, sanoo Teknologiakiinteistöjen asiakkuuspäällikkö Tinet Santalahti.
Teknologiakiinteistöjä suosittelisi 96 prosenttia vastaajista
Teknologiakiinteistöjen asiakkaat ovat tyytyväisiä toimitiloihinsa ja saamiinsa palveluihin. Yhtiötä suosittelisi aktiivisesti 47 prosenttia vastaajista ja passiivisesti 49 prosenttia. Kriittisesti yhtiöön suhtautuvien osuus laski viime vuoden yhdeksästä prosentista neljään prosenttiin.
Teknologiakiinteistöjen nettosuositteluindeksi, eli luku, jossa aktiivisten suosittelijoiden prosentuaalisesta määrästä vähennetään kriittisten vastaajien prosentuaalinen osuus, laski viime vuoden 50:sta 42:een, ollen kuitenkin yhä kolme yksikköä yli vertailuaineiston keskiarvon.
– Eniten parannusta meiltä kaivataan tiedonkulkuun ja asiakkaiden yhteydenpitoon, ja tähän aiommekin tänä vuonna erityisesti panostaa. Meihin asiakkuuspäälliköihin voi olla yhteydessä missä tahansa asiassa, riippumatta siitä, liittyykö asia tiloihin, vuokrasuhteeseen, palveluihin tai vaikka ylläpitoon tai rakentamiseen, sanoo Teknologiakiinteistöjen asiakkuuspäällikkö Annika Pakula.
Palvelut vertailun seitsemänneksi parhaita
Tyytyväisimpiä Teknologiakiinteistöjen asiakkaat olivat vuokrasuhteeseensa, jonka keskiarvoksi vastaajat antoivat arvosanan 4 asteikolla 1–5. Sekä tiloille että palveluille yhtiön asiakkaat antoivat arvosanaksi 3,97, ja palveluiden arvosanalla Teknologiakiinteistöt sijoittui vertailuaineiston seitsemänneksi. Kokonaistyytyväisyys Teknologiakiinteistöjen vuokrasuhteeseen, tiloihin ja palveluihin oli 3,98, jolla yhtiö sijoittui vertailuaineistossa sijalle 12.
"Tyytyväisyyttä ElectroCityyn selittää vuodesta toiseen Werstas."
Myös avoimissa palautteissa vastaajat kiittelivät palveluita ja tilojen sijaintia. Ravintolatarjontaan sen sijaan toivottiin lisäystä ja mainintoja saivat myös ruokakauppa, apteekki ja juoma-automaatti. Palautetta annettiin myös Teknologiakiinteistöjen kumppaniverkoston toimivuudesta.
– Kysely on täysin luottamuksellinen ja siihen on mahdollista vastata joko omalla nimellään tai anonyymisti. Ongelmakohtien korjaamista helpottaisi monessa tilanteessa, jos vastaaja antaisi sen nimellään, koska silloin voisimme tarvittaessa kysyä lisätietoja ja laittaa asian kuntoon, Pakula kertoo.
Tyytyväisimmät vastaajat löytyivät jälleen ElectroCitystä
Teknologiakiinteistöjen tyytyväisimmät asiakkaat löytyivät vuoden tauon jälkeen taas ElectroCitystä. Tänä vuonna toiseksi tyytyväisimmät vastaajat olivat EduCityssä, TriviumCityn ollessa viime vuoden tapaan sijalla kolme.
– Tyytyväisyyttä ElectroCityyn selittää vuodesta toiseen Werstas, jonka tiloja ja palveluita kiinteistöstä löytyy paljon. Werstaan asiakkuuteen kuuluu paljon palveluita, jonka vuoksi werstaslaisten ei tarvitse itse huolehtia mistään, mikä näkyy selvästi aina näissä KTI-asiakastyytyväisyysvertailuissa, sanoo Santalahti.
Oletko kiinnostunut toimitiloista Turun Tiedepuistossa?
Täytä alla oleva lomake niin olemme sinuun yhteydessä.