Asiakastyytyväisyyskysely paljastaa, missä ovat Teknologiakiinteistöjen tyytyväisimmät asiakkaat

Asiakastyytyväisyyskysely paljastaa, missä ovat Teknologiakiinteistöjen tyytyväisimmät asiakkaat

Teknologiakiinteistöt tulee entisestään laajentamaan palvelutarjontaansa, kertoo yhtiön asiakkuusjohtaja Julia Skovbjerg.

Teknologiakiinteistöt osallistui syksyllä 2023 KTI Kiinteistötiedon toteuttamaan asiakastyytyväisyysvertailuun. Kyselyssä tutkittiin 23 kiinteistösijoitusyhtiön toimitila-asiakkaiden tyytyväisyyttä vuokranantajaansa. Teknologiakiinteistöjen osuuteen kyselyssä vastasi 145 yhtiön asiakasta.

Teknologiakiinteistöjä suosittelevien osuus kasvoi

Teknologiakiinteistöjä suosittelisi aktiivisesti 59 prosenttia vastaajista vertailuaineiston luvun ollessa 44 prosenttia. Passiivisesti yhtiötä suosittelisi 32 prosenttia vastaajista. Kriittisesti yhtiöön suhtautui yhdeksän prosenttia vastaajista.

Teknologiakiinteistöjen nettosuositteluindeksi, eli luku, jossa aktiivisten suosittelijoiden prosentuaalisesta määrästä vähennetään kriittisten vastaajien prosentuaalinen osuus, kasvoi viime vuoden 48:sta 50:een. Vertailuaineistossa nettosuositteluindeksin keskiarvo oli 36.

– Meillä on läheiset suhteet asiakkaihimme ja pyrimme aina vastaamaan asiakkaidemme huoliin mahdollisimman nopeasti. Toisinaan asiakas saattaa kaivata myös rohkaisua päätökseensä vaihtaa tilatyypistä toiseen. Huolella suunnitellut uudet tilat osoittautuvat kuitenkin yleensä toiveiden täyttymykseksi, kuten kävi esimerkiksi mainostoimisto SST:lle yrityksen muuttaessa heille suunniteltuihin uusiin tiloihin DataCityyn, kertoo Teknologiakiinteistöjen asiakkuusjohtaja Julia Skovbjerg.

Tyytyväisimmät asiakkaat löytyvät InfraCitystä

Teknologiakiinteistöjen asiakkaiden kokonaisuustyytyväisyys yhtiön toimintaan laski aavistuksen vuoden 2022 huippuluvusta 4,03 ollen viime vuonna 3,97 asteikolla 1–5. Kokonaistyytyväisyydessä Teknologiakiinteistöt sijoittui vertailun kahdeksanneksi aineiston keskiarvon ollessa 3,92.

Tyytyväisimpiä Teknologiakiinteistöjen vastaajat olivat yhtiöön vuokranantajana, jonka keskiarvoksi annettiin 4,05. Teknologiakiinteistöjen toimitilapalveluille vastaajat antoivat arvosanan 3,94, joka oli koko vertailun toiseksi paras tulos. Yhtiön toimitilat puolestaan saivat vertailussa arvosanaksi 3,92.

Vuosien ajan Teknologiakiinteistöjen tyytyväisimmät asiakkaat ovat löytyneet ElectroCitystä, mutta tällä kertaa kärkeen kiilasi vuonna 2021 valmistunut InfraCity, jossa vastaajien kokonaistyytyväisyys Teknologiakiinteistöihin oli huimat 4,44. Vuoden 2022 tapaan myös TriviumCityn vastaajat olivat varsin tyytyväisiä Teknologiakiinteistöihin ja antoivat arvosanaksi 4,29. Kolmanneksi tyytyväisimpiä olivat ElectroCityssä toimivat vastaajat, joiden arvosana Teknologiakiinteistöille oli 4,13.

– On hienoa kuulla, että InfraCityssä ollaan tyytyväisiä uusiin tiloihin. Rakennuksessa on panostettu erityisesti hyvään sisäilmaan ja akustiikkaan sekä lämpötilojen ja valaistuksen säätömahdollisuuksiin. Tänä vuonna käyttöön otetaan InfraCityn B-osa ja toiveemme tienkin on, että tyytyväisyys kokonaisuuteen pysyy yhtä korkealla tasolla.

Tilatarpeet säilyivät ennallaan

Kyselyssä tiedusteltiin myös vastaajien arviota siitä, kuinka heidän tilatarpeensa tulevat seuraavan kahden vuoden aikana muuttumaan.

Teknologiakiinteistöjen asiakkaista kolme prosenttia arveli tarpeen kasvavan paljon, 30 prosenttia uskoi tarpeen kasvavan jonkin verran, 51 prosenttia näki tarpeiden pysyvän ennallaan ja 14 prosenttia arvio tilatarpeen vähenevän joko jonkin verran tai paljon. Vuoteen 2022 verrattuna luvut säilyivät melko ennallaan eikä suuria eroja ollut myöskään Teknologiakiinteistöjen asiakkaiden ja vertailuaineiston muiden vastaajien välillä.

– Etätyön lisääntyminen ei ole meillä juurikaan näkynyt tilatarpeiden pienenemisenä. Sen sijaan muutos ”koppikonttorista” kohtaamisia ruokkivaksi monitilatoimistoksi viihtyisine oleskelutiloineen jatkuu yhä.

Teknologiakiinteistöissä tilojen ajanmukaisuutta tarkastellaan säännöllisesti yhdessä asiakkaiden kanssa ja tavoitteena on tarjota tilojen lisäksi asiakkaille palveluita, jotka helpottavat arkea ja parantavat toimitiloissa työskentelevien ihmisten työviihtyvyyttä.

– Tapaamme asiakkaamme vähintään kerran vuodessa ja käymme läpi muuttuneet toimitila- ja palvelutarpeet. Tulemme laajentamaan palvelutarjontaamme yhä enemmän muihinkin kuin suoraan toimitiloihin liittyviin asioihin. Jo tällä hetkellä järjestämme asiakkaillemme kahdesti viikossa maksuttomia Tiedepuiston treenejä, joissa asiakkaidemme työntekijät pääsevät liikkumaan ammattilaisten ohjauksessa, päättää Julia Skovbjerg.

Lue myös:

Uusiin tiloihin muuttanut Loikka: ”Parasta on sijainti”
Video: Mikä on parasta Tiedepuistossa?
Pöhinä vetää Turun Tiedepuistoon

Lue myös

BioCityssä oli pieni tulipalo

BioCityssä oli pieni tulipalo

BioCityssä oli palohälytys tänään 13.3. klo 9.30.

Lue artikkeli
Uutinen
Seuraa AkvaCityn rakentamista

Seuraa AkvaCityn rakentamista

AkvaCityn rakentaminen on käynnistynyt, ja työmaata on mahdollista seurata livekuvaa lähettävästä työmaakamerasta.

Lue artikkeli
Uutinen
Presidentinvaalien ennakkoäänestys BioCityssä

Presidentinvaalien ennakkoäänestys BioCityssä

BioCityn aula toimii presidentinvaalien yleisenä ennakkoäänestyspaikkana. Presidentinvaalien ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 17.1.2024.

Lue artikkeli
Uutinen